OVER ONS 2020-08-27T08:49:04+00:00

ONZE FILOSOFIE

Safe School heeft als missie om samen met de jongeren en de docenten een veilig schoolklimaat te creëren, enerzijds door cultuurparticipatie, anderzijds door tussen jongeren en docenten wezenlijk contact tot stand te brengen. Het streven is een school waar iedereen zichzelf kan zijn en tot bloei kan komen. Een plek waar een gevoel van samen heerst in plaats van afgescheidenheid en waar onderlinge verschillen niet tot oordeel leiden,

maar juist een kracht zijn om samen dingen tot stand te brengen. Met ons programma gaan we op een speelse manier nieuwe verbindingen aan en diepgewortelde overtuigingen onder de loep nemen. We nodigen de klas uit om vanuit authenticiteit te bewegen in plaats van onderdrukking. Iedereen wil ECHT gezien en gehoord worden.

HET TEAM

Tamara Hillebrandt
Tamara HillebrandtOprichtster
In 1990 studeerde zij af aan de Rotterdamse dansacademie. Aansluitend danste zij twee jaar bij De Nieuwe Dansgroep. In 1993 kreeg ze een studiebeurs toegewezen naar New York. Hiervan heeft ze echter geen gebruik kunnen maken want later dat jaar raakte ze zwaar geblesseerd. Dit betekent het einde van haar danscarrière. Zij weigerde om zich bij haar beperkingen neer te leggen en ging op onderzoek naar nieuwe mogelijkheden om zich uit te drukken. Theater bleek een gouden greep. Tamara werkt vanuit een positieve benadering en heeft de overtuiging dat achter iedere zogenaamde tekortkoming een mogelijkheid schuilt. Haar motto is dan ook; Het gaat niet om wat je hebt maar wat je ermee doet.
Pedro Pimentel
Julio Pimentel